SUPLA krok po kroku: Założenie konta

Zastanawiasz się jak wykonać zdalne sterowanie oświetleniem? Ten poradnik pokaże Ci jak to zrobić. Czas na założenie konta Supla.
Zakładanie nowego konta w Supla
Zdjęcie przedstawia aplikację Supla i ekran zakładania konta Supla.org

Otwarty system automatyki budynkowej Supla, umożliwia zdalne sterowanie oświetleniem, urządzeniami elektrycznymi oraz m.in. prowadzenie monitoringu zużycia energii elektrycznej. To wszystko dzięki zainstalowanej aplikacji Supla i odbiornikom firmy ZAMEL. Praktycznie z każdego miejsca na ziemi.

Pewnego razu pomyślałem, że stworzę serię krótkich poradników, przedstawiających krok po kroku jak rozpocząć swoją przygodę z Suplą. Duża część osób, zwłaszcza mniej obytych z obsługą takich rozwiązań, może mieć problem, który może zniechęcić do dalszego działania. A po co? Jak to naprawdę proste. Wystarczy tylko kilkanaście minut, aby zacząć sterować naszym domem.

W pierwszej części tego poradnika zaprezentuję krok po kroku założenie konta w chmurze Supla.

Do czego służy nam serwer Supla?

Supla Cloud, jest to główny element systemu czyli serwer. W tym miejscu są zarejestrowane wszystkie urządzenia, telefony i inne ustawienia. Serwer Supli zarządza pracą urządzeń, pośredniczy w ich załączaniu, wyłączaniu oraz daje możliwość stworzenia prostej automatyzacji np. możliwość zdalnego sterowania rolet zgodnie z zegarem astronomicznym. Chmura jest potrzebna, aby móc kontrolować odbiorniki poza domem. Lokalnie nie ma z tym problemu, ponieważ urządzenia firmy ZAMEL posiadają wejścia, które umożliwiają ich kontrolę za pomocą tradycyjnych łączników mono i bistabilnych.

Założenie konta w chmurze Supla jest darmowe i wymagane jeśli chcemy zdalnie sterować naszymi urządzeniami. Jak to zrobić przedstawię w dalszej części tego wpisu.

1. W pierwszym kroku należy przejść na stronę Supla.org, a następnie wybrać opcję Zaloguj się

System Supla

2. Po otwarciu okna logowania wybieramy opcję rejestracja naszego konta przez kliknięcie przycisku Utwórz konto.

Ekran logowania Supla

3. W kolejnym kroku wpisujemy nasz Adres e-mailhasło. Zapoznajemy się z regulaminem i gdy się zgadzamy to go akceptujemy. Następnie naciskamy ponownie przycisk Utwórz konto.

Zakładanie konta Supla

4. Podczas zakładania konta otrzymamy informacje o konieczności weryfikacji czy jesteśmy botem. Jest to zabezpieczenie, przed zakładaniem kont przez automat. W tym miejscu rozwiązujemy prostą łamigłówkę i przechodzimy dalej.

Weryfikacja Google

5. Gdy nasze konto zostanie poprawnie założone to otrzymamy potwierdzenie na naszą skrzynkę mailową.

Zakładanie konta Supla

6. Przechodzimy na naszą pocztę w celu aktywacji konta za pomocą specjalnego linka, który wystarczy otworzyć w naszej przeglądarce. Upewnijmy się wcześniej, czy wiadomość została wysłana przez system Supli.

Aktywacja konta Supla

7. Po kliknięciu w link aktywacyjny, powinna pojawić się strona z informacją o poprawnym założeniu konta.

Konto w Supla zostało założone

8. Od teraz mamy założone konto. Możemy zalogować się do naszej chmury podając dane, które wykorzystaliśmy przy rejestracji konta.

Logowanie do Supla

9. Po poprawnym wypełnieniu formularza logowania przejdziemy do naszego panelu Supla, w którym będziemy mogli zobaczyć w przyszłości nasze urządzenia.

Ekran konfiguracji Supla

10. Nowe konto ma zawsze aktywowaną opcję Rejestracji nowych urządzeń na okres 1 tygodnia. Po tym czasie, każde nowe urządzenie jakie będziemy chcieli dodać do naszej chmury będzie wymagało aby rejestracja była aktywna.

Dodawanie nowego urządzenia do konta Supla

Poprawnie założyliśmy nasze konto, teraz możemy ściągnąć na telefon aplikację Supla i dodać pierwsze nasze urządzenie. Jak to zrobić o tym później.

Na sam koniec, króciutko napiszę jakie funkcje pełnią zakładki dostępne w panelu Supli?

Menu w Supla Cloud

Zaczynając od lewej:

Moja Supla – tutaj znajdziemy wszystkie nasze urządzenia, które mamy dodane do konta Supli,
Smartfony – telefony, które mają uprawnienia sterowania naszymi urządzeniami,
Lokalizacje – prościej mówiąc funkcja pomieszczeń np. Salon, Kuchnia, Sypialnia itp..
Identyfikatory dostępu – rodzaj specjalnych uprawnień, gdzie ustalamy jakie telefony mają dostęp do urządzeń z danej lokalizacji – brzmi trochę skomplikowanie ale o tym na pewno wspomnę później,
Automatyka – możliwość stworzenia: grup urządzeń, harmonogramów i linków bezpośrednich,
Konto – dane naszego konta, możliwość zmiany hasła oraz specjalne integracje naszych urządzeń Supli z innymi systemami np. poprzez MQTT

Mam do Ciebie dwa pytania, czy podobał się Tobie wpis? Pomógł Ci w rozwiązaniu Twojego problemu? Daj znać o tym w komentarzu. 🙂

close

Tak, chcę otrzymywać najnowsze informacje ze strony SmartNow.pl

Wypełnij formularz i bądź zawsze na bieżąco.


Przemysław Wilde
Cześć, jestem Przemek!
Cieszę się, że zainteresowałem Cię tym wpisem.
Jeśli w jakikolwiek sposób mogłem Tobie pomóc, to możesz mnie wesprzeć w tworzeniu tego typu artykułów. Gdyby każdy z czytelników to zrobił, mógłbym wtedy w pełni poświęcić się tworzeniu nowych treści.
Postaw mi kawę na buycoffee.to


0
Co o tym myślisz? Zostaw swój komentarz.x
()
x