Dodawanie nowego telefonu do konta Supla

Masz problem z dodaniem nowego telefonu do swojego konta Supla? Poniższy wpis pomoże ci go rozwiązać!
System Supla
Zdjęcie przedstawia aplikację Supla. Komputer od Pixabay.

System Supla pozwala na zdalne sterowanie urządzeniami z kilkunastu telefonów w jednym momencie. Wielu użytkowników ma jednak problem z dodaniem nowego telefonu do swojego konta Supla. I zastanawia się co zrobić, widząc taki komunikat po wpisaniu naszego adresu e-mail w aplikacji:

Już pędzę z odpowiedzią w jaki sposób sobie z tym poradzić. Jest to naprawdę proste!

1. Po zainstalowaniu aplikacji Supla na naszym nowym telefonie, należy zalogować się na konto Supla przez przeglądarkę z użyciem komputera.

Konto Supla Cloud
Podgląd pierwszego okna w cloud.supla.org

2. Przechodzimy do zakładki Smartfony, możemy zauważyć, że mamy nieaktywną opcję Rejestracja klientów.

Dodawanie nowego telefonu do Supla Cloud

3. Zaznaczamy przycisk Rejestracja klientów: NIEAKTYWNA, jeśli chcemy dodać nowy telefon do naszego konta Supla. Jest to pewien rodzaj zabezpieczenia przed innymi intruzami, aby nikt nie miał kontroli nad naszym domem.

Dodawanie nowego telefonu do Supla Cloud - włączanie rejestracji klientów

Po aktywacji przycisku, mamy 24 godziny aby dodać nowy telefon. Prawda, że wystarczająco długo?

Dodawanie nowego telefonu do Supla Cloud - Rejestracja klientów aktywna

5. Przechodzimy do aplikacji Supla na naszym nowym telefonie. W kolejnym kroku wpisujemy nasz adres e-mail:

Ustawienia aplikacji Supla

Oczekując, że to już wszystko, otrzymujemy informację, że należy teraz przypisać identyfikator dostępu.

Dlaczego otrzymaliśmy taki komunikat? Wyobraźmy sobie, że zostawiamy aktywny przycisk rejestracja klientów. W sytuacji, gdyby ktoś wpisał nasz adres e-mail to mógłby bez problemu zalogować się do konta i sterować wszystkimi urządzeniami. Supla dodała zabezpieczenie. Musimy w pełni świadomie przydzielić identyfikator dostępu tylko dla telefonów, które znamy. Zabezpiecza to przed nieświadomym dodawaniem nowych telefonów. Brak przypisanego identyfikatora jest przedstawiony w aplikacji w następujący sposób:

Identyfikator dostępu Supla

6. Wracamy do konta Supla, aby przydzielić identyfikator dostępu.

Dodawanie nowego telefonu na serwerze Supla

Po wybraniu nowego telefonu możemy teraz ustawić własną nazwę (czerwone zaznaczenie) oraz zmienić jego identyfikator dostępu (niebieskie zaznaczenie).

Zmiana nazwa telefonu Supla

7. Ustawiamy identyfikator dostępu, który został mamy na naszym koncie Supla. Prawdopodobnie będzie do wyboru tylko jeden.

Identyfikator dostępu Supla

Dokładnie jak działają identyfikatory przedstawię w kolejnym wpisie.

8. Wybór zatwierdzamy przyciskiem OK.

Dodawanie nowego telefonu Supla

9. Po poprawnym dodaniu nowego smartfona do naszego konta Supla możemy wyłączyć funkcję Rejestracja klientów, jeśli jednak zapomnimy to zrobić to jak już wcześniej wspominałem, zdezaktywuje się sama za 24 godziny.

Od teraz możesz korzystać z swojej Supli na nowym urządzeniu. Prawda, że jest to proste?

Mam do Ciebie dwa pytania, czy podobał się Tobie wpis? Pomógł Ci w rozwiązaniu Twojego problemu? Daj znać o tym w komentarzu. 🙂

Jeśli pomogłem, zawsze możesz postawić kawę ☕, którą bardzo lubię! 🙂